onsdag den 10. december 2014

Kyst ørreder

Det kriblede lidt i fingrene for at komme ud at fiske et eller andet, og den eneste der lige var klar på en tur ville gerne på kysten, så det endte sgu med at blive min første seriøse kysttur nogensinde. Jeg ringede rundt til et par bekendte for at finde en plads med mulighed for andet end fisk omkring målet, og for at høre hvor der skete noget for tiden.
Vi var ved pladsen kort efter at det var blevet lyst, og efter at jeg havde monteret en snurrebasse var vi i gang med fiskeriet.
Jeg valgte at fiske pynter af mens mens min makker, Bo valgte at fiske bugterne imellem pynterne af. Første pynt gav ikke noget, men den næste skulle vise sig at blive dagens bedste spot. Jeg startede med en lille undermåler, så blev det til en fisk lige omkring målet, men da jeg ikke hvade målebånd med, kom tvivlen fisken til gode, og den fik lov at svømme igen. I mellemtiden var min makker nået op til mig, og efter en kort snak valgte han at fiske næste bugt af, mens jeg valgte at fiske videre på samme spot. Et par kast efter var der endnu en fisk, og denne gang en lidt bedre en af slagsen. Efter en god fight kunne jeg kane en fin overspringer på 2,78 kg ind på det lave vand.

Efter et foto og en øl fortsatte vi fiskeriet, men nu var der kommet en masse skidt i vandet på mit gode spot, så vi måtte fortsætte videre, og de næste par timer gav kun 3 undermålere yderligere. Da jeg kom hjem blev fisken varmrøget på grillen og det endte med at blive helt godt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar