tirsdag den 7. maj 2013

Endnu en shad fisk

Smuttede lige ud en time og prøvede en shad jeg havde rigget til med et lidt lettere jighoved.
Jeg skulle egentlig bare lige se hvordan den gik i vandet, men da den gik fint, tænkte jeg at man jo liiige kunne se om den også kunne fange noget. 8-10 meter fra bredden kunne jeg se en gedde som jeg ville skyde til omkring 4 kilo. Fisken havde selvfølgelig fået øje på mig, og trak stille og roligt ud mod dybere vand. Jeg kastede shad'en 5 meter forbi fisken, og da shad'en kom inden for geddens rækkevide blev den indhaleret i et stort sug. Super fedt syn!
Fisken fightede ret godt, og undervejs i fighten kunne jeg godt se at 4 kilo nok var lidt i underkanten, fisken var nok nærmere 6 kilo. Efter lidt tovtrækkeri kunne jeg håndlande fisken. Jeg er vist blevet lidt miljøskadet med alle de store gedder Ulrik og jeg har set i vinterens løb, for den lille fisk viste sig at veje 8,4 kilo

Ingen kommentarer:

Send en kommentar