onsdag den 22. maj 2013

Take-a-part'en luftet

I næste nummer af fiskeavisen har jeg skrevet en lille artikel om take-a-part fiskeri, og mens jeg sad og skrev artiklen fik jeg mere og mere lyst til en tur.
Pinse morgen var uret sat til kl. 4.00 og jeg ankom til vandet i let støvregn og komplet vindstille vejr. Der blev hurtigt sat boks og parasol op, og så kunne det bare regne så meget det havde lyst. Jeg fik fodret pladsen op, og der kom hurtigt nogle bobleskyer ind på pladsen. Fiskeriet var dog ekstremt svært, og selvom jeg riggede op med det letteste og mest afbalancerede flåd, var huggene så hurtige og forsigtige at jeg ikke kunne nå at give tilsalg før fisken havde spyttet agnen igen.
Karusserne var tydeligvis i fuld gang med legen, mens suderne var lidt nemmere at få i tale. Det blev til 5 sudere op til 2,1 kg. og en enkelt karusse på 1160 gram.
Dejligt at få støvet take-a-part stangen af igen, det bliver helt sikkert ikke sidste tur i år.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar