fredag den 11. oktober 2013

En uge uden fiskeri...

De sidste 8 dage er blevet tilbragt med familien på Kreta, og der var ikke noget fiskegrej med. Dog var der en lille harpun med i kufferten, hvis der nu skulle være en fisk man skulle få lyst til at se nærmere på.

Mine forældre har bygget et hus på sydsiden af Kreta, der sagtens kunne være med i "liebhaverne". 230 indendørs kvadratmeter og 5 terrasser lige ned til havet - Så bliver det ikke meget bedre.

Der var massere af fisk at se på under vandet, men højdepunktet var en muræne på omtrent 80 cm. Fisken svønmmede ind i en klippesprække 6 meter nede, så kun halen stak ud, så jeg var nødsaget til at skyde den i halen. Da jeg havde skudt den, satte den sig fast mellem klipperne, så jeg var nødt til at slippe harpunen, og stige til overfladen efter en mundfuld ny luft. Herefter kunne jeg svømme ned igen, og fik trukket fisken ud, Fisken kunne sno sig et par gange om harpunspydet, så og bed gang på gang i det, så jeg måtte svømme ind med harpunen i hånden, og snor og spyd hængende efter - godt at der var et par meter snor:-)
Da muræne smager rigtigt godt, blev fisken givet til en af min fars lokale venner, som blev meget glad.

Maleren som kom og ordnede huset fortalte at han havde en big game båd. Han fangede en del tun op til 190 kilo, men han havde hørt om fisk op til 500 kilo. Jeg er inviteret  med ud, hvis jeg en gang kommer derned i sæsonen som ligger fra maj til august.
Udsigt fra køkken-alrum mod sydøst

Udsigten mod sydvest fra tagterrassen
80 cm muræne, efter den er blevet slået i hovedet med en sten. Den kan sno sig noget mere end en ål, og kæbesættet er ikke noget man skal komme i nærheden af.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar