tirsdag den 6. januar 2015

Årets første tur

Årets første tur blev efter aborre, da vejrudsigten bestemt ikke var til andet. Vindretningen gjorde at jeg valgte en noget utraditionel plads, men vinden var efter min mening for kraftig til at få lige ind i fjæset. I stedet stod jeg i læ og med vinden lige i ryggen, hvilket var dejligt lunt, da solen kom op på himlen.
Det havde været lidt svært at skaffe agnskaller, så størrelserne var ikke helt optimale. Der var især mange lidt for store skaller, og nogle i størrelser jeg normalt ikke kunne finde på at bruge, men de var røget med i agntønden i ren desperation.
Fiskeriet var i starten ret svært, men som dagen skred frem blev det bedre og bedre. Allered tidligt på dagen fik jeg et par fine fisk på 1340 og 1380 gram, men ingn manglede de større fisk. I takt med at fiskeriet blev bedre, blev fiskene også mere grådige og huggede fint på de store agnskaller.
Undervejs i fiskeriet skulle jeg lige snakke i telefon og hente agnskaller i tønden på samme tid, og blup... lå min telefon i bunden af en 60 litters agntønde - det kunne den ikke tåle.
Ved to-tiden var der 4 agnskaller tilbage i spanden 2 voldsomt store og 2 helt usynlige små fisk. En af de store blev agnet op, og blev ret hurtigt taget af en aborre. Det endte med at blive dagens sidste og største fisk på 1520 gr. og 46 cm. Generelt mangler de store fisk denne sæson. Der bliver taget nogle enkelte, men der er godt nok langt i mellem

Ingen kommentarer:

Send en kommentar