mandag den 19. november 2012

Aborre Bonanza


1580 gr.

Lørdag stod den igen på aborrefiskeri, dels fordi det blæste for meget og dels fordi Ulrik var på førstehjælpskursus. Med det fiskeri jeg oplevede, var det måske bedre at Ulrik havde droppet det kursus og en af hans gymnaster var røget i svinget, for det var en ret vild dag:-)
Jeg ankom tidligt ligesom mange øvrige, og fik en hyggelig sludder mens vi ventede på at det blev lyst.
Jeg havde 200 små fine agnskaller i den helt rigtige størrelse, men jig stangen var også med, den nåede dog aldrig at komme i brug.
Det første stykke tid var der ikke rigtig gang i den, jeg fik nogle enkelte fisk og en pæn fisk på 1400. De øvrige ved åen fik ikke rigtig noget, udover et par fejlkrogede på jigs og mindre fisk på rejerne. Det undrer mig, at folk ikke stopper med at fiske eller ændrer indspinningsteknik, når de oplever at fejlkroge fiskene. Der var dog enkelte fisk der bed på jiggen, men det var langt fra en acceptabel andel.

1560 gr.

Efter en times tid fik jeg skiftet plads, og fandt et område med nogle gode fisk. De var ikke så hugvillige, men man kunne se på de nervøse skaller, at der var mange fisk i området. Jeg fandt efterhånden melodien og kunne i perioder lande en del fisk. Der var ikke mange under kiloet faktisk flest omkring 12-1300 gr.
Det bedste var at fiskene stod i et område som jeg kunne have for mig selv. Og dermed kunne jeg fiske på ydersiden af området uden at skræmme de øvrige fisk. Der var dog en overgang hvor et par jigfiskere fik kastet ud i området, og midlertidigt fik ødelagt fiskeriet med deres fejlkrogninger. Heldigvis vendte fiskene lidt senere tilbage og jeg kunne fortsætte hvor jeg slap tidligere. Jeg har ikke styr på, hvor mange fisk jeg fik i løbet af dagen, men der var 8 fisk over 1400 med de to største på 1560 og 1580 gram.
Ved et-tiden døde fiskeriet ud og jeg brugte de sidste par lyse timer med polestangen efter agnfisk til den næste geddetur.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar