fredag den 16. november 2012

Put-ørreder

Normalt foregår alt mit put & take fiskeri i Store Rosenbusk, da de altid har fri fangst på alle kort, men nu havde Simons i et par enkelte dage fri fangst på alle kort.
Jeg gider ikke fiske i put&take med fangstbegrænsning, da det er en noget flad fornemmelse at ligge en sum penge og så skulle forlade søen et kvarter senere.
Nå, men nu var muligheden der fo, at tage et par timer uden at stoppe fiskeriet før tid, så jeg valgte at møde sent på arbejde og tage et to-timers kort i Simons. Målet var en af de bækørreder, som blev sat ud for snart mange uger siden. Når jeg fisker regnbuer bruger jeg altid en meget let gennemløber, som kan spinnes langsomt ind. Jeg havde hørt at bækørreder er til agn med noget højere hastighed, så der blev monteret en vibrax str. 2 spinner. Efter en halv times fiskeri uden så meget som et tilbud, blev der rigget om til en str. 1 snurrebasse i farven ”jackson”. I andet kast var der hug under et spinstop, og jeg kunne kroge en tungere fisk, højst sandsynlig ikke en bækørred, da de fleste af bækørrederne lå omkring kilo’et. Efter en fin fight kunne jeg lande en regnbue på 3,5 kg., skægt at regnbuerne pludselig var til hurtigere agn. I de næste kast var der stort set et tilbud per kast, og jeg fik hurtigt landet 2 x 3,5 kilos regnbuer mere. Endelig fik jeg et hug af en mindre fisk, og kunne kort efter lande min første bækørred nogensinde. Den sidste time aftog aktiviteten noget, og jeg måtte ”nøjes” med to fisk yderligere.
Da jeg tog på arbejde var næstbedste fangst ved søen 3 fisk, så det må siges at opskriften denne dag var en stor snurrebasse, meget atypisk for en put&take.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar