fredag den 30. november 2012

Klar til geddetur

Så er det ved at være sidste udkald for en tur inden vandet bliver stift.
Det bliver igen til en omgang woblerfiskeri., og vi har snakket om at det kolde vejr nok vil presse gedderne ud på lidt dybere vand.

 Ulrik og jeg har fra Storm hver fået en god håndfuld woblere fra deres  nye Doom Bell range. Da vores samlede woblerbeholdning før dette var 2 gennemtyggede Rapala magnum woblere, har valg af woblere været ret let at foretage på de sidste ture.
Serien har fået sit navn pga. raslekuglerne, og det har i efteråret fungeret ret godt for os selvom vi ikke har så meget at sammenligne med. Da jeg første gang fik woblerne i hænderne må jeg indrømme at Vib-e var den wobler jeg troede mindst på, men efter en tur på furehavet hvor den fik chancen på en enkelt stang, blev denne opfattelse ændret. Jeg tror at årsagen til, at den er effektiv er den meget voldsomme gang, hvilket resulterer i, at raslekuglerne larmer rigtig meget. Vi har også haft held med T-Witch som har en meget lille ske og derfor skal have meget fart på, så den er nok ikke så effektiv når det bliver rigtig koldt. Shad-O Deep har vi ikke prøvet endnu, da vi ikke har fisket dybt vand, men Shad-O har vi fisket med og fået fisk op til knap 9 kg. Den har en mere klassisk gang, men stadig i den agressive ende.

Fra venste er det Shad-O deep, Shad-O, Twitch og 2 stk. Vib-e




Ingen kommentarer:

Send en kommentar